نحوه ی نگهداری از تابلو فرش ماشینی چگونه است ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه ی نگهداری از تابلو فرش ماشینی چگونه است ؟
نوشته شده در سه شنبه 10 فروردين 1400
بازدید : 111
نویسنده : میترا


 

 

نحوه ی نگهداری از تابلو فرش ماشینی چگونه است؟ تابلو فرش یک کالای لوکس و ارزشمندی است که هر خانه ایرانی برای تزیین خانه خود از آن استفاده می کند. تابلو فرش ها بر روی دیوار نصب می شود و به این دلیل که در ارتفاع بالایی قرار می گیرد تمیز کردن آن مشکل می باشد. با توجه به ارزشمند بودن تابلو فرش ها همواره سعی می شود که از آن ها به دقت نگهداری شود.

شهر کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی، علاوه بر فرش در تولید تابلو فرش ماشینی نیز پیشتاز است و از به روزترین دستگاه ها برای تولید تابلو فرش استفاده می کند این دستگاه ها دارای سرعت و دقت کافی می باشند و باعث شده تا تابلو فرش هایی متنوع با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.

مقاومت تابلو فرش های ماشینی نسبت به دستباف بیشتر است. یکی از دلایلی که باعث شده تابلو فرش های ماشینی مقاوم تر باشند رد شدن از مرحله ی آهار می باشد. در این مرحله تابلو فرش ها طی فرایندی گرمادیده می شوند که باعث افزایش مقاومت و طول عمر آن ها می شود.

دلیل دیگر جنس الیاف به کار برده شده در تابلو فرش ماشینی می باشد. الیاف طبیعی سست تر از الیاف مصنوعی می باشند.

نگهداری تابلو فرش های ماشینی

نحوه ی نگهداری تابلو فرش های ماشینی مانند تابلو فرش های دستباف می باشد. البته نته های وجود دارند که با رعایت کردن آن ها میتوانیم طول عمر تابلو فرش خود را زیاد تر کنیم. به عنوان مثال نور مستقیم خورشید و هم چنین رطوبت دشمن اصلی تابلو فرش ها می باشند.بنابراین سعی کنید از تابلو فرش ها در برابر نور مستقیم خورشید و رطوبت محافظت کنید.

نور خورشید باعث رنگ پریدگی و رطوبت باعث بید زدگی تابلو فرش ها می شود. برای نگهداری و تمیز کردن تابلو فرش ها به طور مرتب آن ها را گرد گیری کنید. از برس نرم جارو برقی برای گردگیری استفاده کنید.

تابلو فرش ها با توجه به اینکه لکه ای نمی گیرند نیاز به شست و شو مرتب ندارند اما اگر به هر دلیلی نیاز به شست و شو پیدا کردند می توان این کار را به قالی شویی های معتبر واگذار کرد. قالیشویی ها به دلیل تخصص داشتن در این امر به جزئیات کار واقف هستند و چون تابلو فرش ها دارای ارزش بالایی است شست و شوی آن دارای ریسک بالایی دارد.

منبع: تابلو فرش دیجی دکوری https://tinyurl.com/3v5k9hen

 



:: برچسب‌ها: نگهداری از تابلو فرش , خرید تابلو فرش ماشینی , شستشوی تابلو فرش ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: